فایروال ابری یا FWaaS چیست
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

Firewall-as-a-Service یا FWaaS (فایروال ابری)، یک راه حل فایروال است که به عنوان یک سرویس مبتنی بر ابر ارائه می شود و به شرکت ها اجازه می دهد زیرساخت های فناوری اطلاعات را ساده کنند. این فایروال، قابلیت های لایه 7 را نیز ارائه می دهد. این قابلیت‌های نسل بعدی فایروال (NGFW) مانند: فیلتر کردن وب، حفاظت از تهدیدات پیشرفته (ATP)، سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS/IDS) و امنیت سیستم نام دامنه (DNS) را ارائه می‌کند.

فایروال ابری یا FWaaS بر اساس ابر هستند. این فایروال ها دارای یک فضای مجازی در اطراف خود بوده و برنامه ها و زیر ساخت های خود را دارند. آن ها می توانند یک فضای امنیتی مجازی ایجاد کنند و از داده های ذخیره شده محافظت کنند. روش کار این فایروال های مبتنی بر ابر، بدین صورت است که قوانینی وضع می کنند و کنترل داده ها و همچنین نظارت بر آن ها را بر اساس این قوانین انجام می دهند و دسترسی های غیر مجاز را مدیریت می کنند.

فایروال ابری یا FWaaS از بسیاری جهات، بسیار شبیه یک فایروال سخت افزاری یا همان سنتی هستند که شما در محل خواهید داشت. با این حال، مزایای مشخصی نیز دارد، که توانایی مقیاس تقریباً آنی برای تناسب با یک شبکه در حال گسترش یکی از ان ها می باشد. همچنین می‌توانید خدمات جدیدی ارائه کنید که قبلاً به آنها نیاز نداشتید.

منبع : خرید فایروال ابری یا FWaaS چیست





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: